Arazideyiz
 
Register
Welcome
 
Arazideyiz > OFF-ROAD > ARAÇ MEKANİĞİ > MOTOR » gaz kelebegi mekanik ayarı ve benzin yakışına etkisi
Cevapla
Okunmamış 10-03-2012, 19:43   #1
Y-BSUNGUR
Y-BSUNGUR nickli üyeye ait kullanıcı resmi (Avatar)
 
yıldırım
Üyelik tarihi: May 2011
Bulunduğu yer: eskişehir
Mesajlar: 907
Y-BSUNGUR nickli üyeye MSN üzeri mesaj gönder
gaz kelebegi mekanik ayarı ve benzin yakışına etkisi

arkadaşlar biliyorsunuz 6/7 aydır vay benim arabam çok yakıyor diye üzülüp duruyordum sonunda TPS degişimi kararı verdim ve TPS getirttim.
-yeni TPS i bugün monte ettim
-evet eskisi iyice elden çıkmış hatta 2/3 nolu pin ler arası açık devre gösterecek kadar bozulmuş bu tabiiki aracın çok yakmasına ciddi bir etken
-yeni TPS yi taktım orta uç ta DC 490 milivoltu gördüm kontak on durumu motor çalışmıyor esasen TPS i şafta takmadan ölçtügümde 250 milivoltu görüyorum fakat şaft TPS i birkaç milim çevirerek yerine oturuyor ve buda direnç ve voltaj degişimine sebeb oluyor
-maksimum ölçtügüm voltaj ise 2 volt civarı (motor çalışır ayak tam gaz .zaten devir saati kırmızı hatta geldiginde kendiliginden otomatik olarak devir shut down yapıyor..
-buraya kadarda sorun yok fakat en büyük sürpriz yeni TPS takıldı ve rolanti güp diye tavan yaptı 2500 devirde rolanti çalışıyor inanılmaz bir rakam
-peki sorun nerede dersiniz ? tps yeni check engine yanmıyor
---sorun GAZ KELEBEKLERİ AYARSIZ---
hani TO gaz kelebek ayarının fabrikasyon oldugunu ayara gerek olmadıgını söylüyordu ya işte o ayar
-ben arabamın ilk sahibi degilim çogu zj sahibi gibi
-benden önceki sahibi veya onun götürdügü bir servis artık herkimse gaz kelebegi ayarını degiştirmiş ve araç rolantide bile 2500 devirde gibi gaz kelebekleri açık duruyor (fakat bozuk TPS bu seviyeyi gizledi ve bu seviyeye uygun yakıt akışı sagladı )araç normal rpm de göründügü halde esasen inanılmaz bir yakıt tüketiyordu
- bu araç yakıtı içmesinde ne yapsın gaz kelebeklerinin gaz teli marifetiyle çekilerek açıldıklarında ayagınızı gazdan çektiginizde tekrar eski pozisyonuna gelmesini saglayan yay tansiyon mandalı bir yıldız başlı alyen vida ile mekaniki olarak ayarlanıyor ve gaz kelebeklerinin konumu bu ayarla tam yerine oturuyor ben bu ayarı evimin önünde kendim yaptım ve rolanti seviyemi vites N durumunda 500 /700 RPM arasına kadar indirdim araç vitesde ayak frende basılı vaziyette yük üzerinde durur vaziyette bu seviye 400/500 rpm seviyesinde duruyor
-arabamın çalışması sesi solugu degişti hatta çekişi bile degişti ve dogru benzinciye zaten arabamda sıfır lpg vardı hemen 20 litre lpg aldım ve şehir içinde tamamını tükettim lpg bitip araç otomatik benzine geçtiginde sonuç mükemmel 20 litre lpg ve yaptıgım yol tamı tamına 89 km sizce bu sonuç nasıl bana göre mükemmel ..artık yüzüm gülüyor
-ben bu ayarı sizlerede tavsiye ediyorum çok etkili oldugunu göreceksiniz

Konu Y-BSUNGUR tarafından (10-03-2012 saat 19:45 ) değiştirilmiştir.
Y-BSUNGUR nickli üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile cevapla
Okunmamış 10-03-2012, 20:03   #2
menecer
menecer nickli üyeye ait kullanıcı resmi (Avatar)
 
Rıza
Üyelik tarihi: Aug 2011
Bulunduğu yer: İstanbul
Mesajlar: 720
Alıntı:
Y-BSUNGUR nickli üyeden alıntı Mesajı göster
arkadaşlar biliyorsunuz 6/7 aydır vay benim arabam çok yakıyor diye üzülüp duruyordum sonunda TPS degişimi kararı verdim ve TPS getirttim.
-yeni TPS i bugün monte ettim
-evet eskisi iyice elden çıkmış hatta 2/3 nolu pin ler arası açık devre gösterecek kadar bozulmuş bu tabiiki aracın çok yakmasına ciddi bir etken
-yeni TPS yi taktım orta uç ta DC 490 milivoltu gördüm kontak on durumu motor çalışmıyor esasen TPS i şafta takmadan ölçtügümde 250 milivoltu görüyorum fakat şaft TPS i birkaç milim çevirerek yerine oturuyor ve buda direnç ve voltaj degişimine sebeb oluyor
-maksimum ölçtügüm voltaj ise 2 volt civarı (motor çalışır ayak tam gaz .zaten devir saati kırmızı hatta geldiginde kendiliginden otomatik olarak devir shut down yapıyor..
-buraya kadarda sorun yok fakat en büyük sürpriz yeni TPS takıldı ve rolanti güp diye tavan yaptı 2500 devirde rolanti çalışıyor inanılmaz bir rakam
-peki sorun nerede dersiniz ? tps yeni check engine yanmıyor
---sorun GAZ KELEBEKLERİ AYARSIZ---
hani TO gaz kelebek ayarının fabrikasyon oldugunu ayara gerek olmadıgını söylüyordu ya işte o ayar
-ben arabamın ilk sahibi degilim çogu zj sahibi gibi
-benden önceki sahibi veya onun götürdügü bir servis artık herkimse gaz kelebegi ayarını degiştirmiş ve araç rolantide bile 2500 devirde gibi gaz kelebekleri açık duruyor (fakat bozuk TPS bu seviyeyi gizledi ve bu seviyeye uygun yakıt akışı sagladı )araç normal rpm de göründügü halde esasen inanılmaz bir yakıt tüketiyordu
- bu araç yakıtı içmesinde ne yapsın gaz kelebeklerinin gaz teli marifetiyle çekilerek açıldıklarında ayagınızı gazdan çektiginizde tekrar eski pozisyonuna gelmesini saglayan yay tansiyon mandalı bir yıldız başlı alyen vida ile mekaniki olarak ayarlanıyor ve gaz kelebeklerinin konumu bu ayarla tam yerine oturuyor ben bu ayarı evimin önünde kendim yaptım ve rolanti seviyemi vites N durumunda 500 /700 RPM arasına kadar indirdim araç vitesde ayak frende basılı vaziyette yük üzerinde durur vaziyette bu seviye 400/500 rpm seviyesinde duruyor
-arabamın çalışması sesi solugu degişti hatta çekişi bile degişti ve dogru benzinciye zaten arabamda sıfır lpg vardı hemen 20 litre lpg aldım ve şehir içinde tamamını tükettim lpg bitip araç otomatik benzine geçtiginde sonuç mükemmel 20 litre lpg ve yaptıgım yol tamı tamına 89 km sizce bu sonuç nasıl bana göre mükemmel ..artık yüzüm gülüyor
-ben bu ayarı sizlerede tavsiye ediyorum çok etkili oldugunu göreceksiniz
bu ayar gaz telinin mesafesini ayarlıyan vidadanmı yapılıyor?
llpg li zj'em araç soğukta rolantide stop etmeye başladığında hafif gaz verir pozisyondaymış gibi vidayla oynamıstım bende ve stop etme sorunum bitmişti.

normal olması gereken pozisyon kelebek sona kadar kapalı ve gaz teli boşa çıkmış pozisyondamı olmalı?
halen voltmetremı bulamadığım için tps yi ölçemedim.
yeride hava girişinin altında olduğu için gidip geldiğim yerlerde bi bakıver dıyemıyorum
menecer nickli üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile cevapla
Okunmamış 10-03-2012, 20:41   #3
Y-BSUNGUR
Y-BSUNGUR nickli üyeye ait kullanıcı resmi (Avatar)
 
yıldırım
Üyelik tarihi: May 2011
Bulunduğu yer: eskişehir
Mesajlar: 907
Y-BSUNGUR nickli üyeye MSN üzeri mesaj gönder
gaz telinin filan gelip baglandıgı gaz kelebeginin sol yanında bir mekanik yapı var bu vida gömme bir yuvanın içinde ve yıldız alyen başlı ben bir fotograf bulup yerini göstermeye çalışacagım..
Y-BSUNGUR nickli üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile cevapla
Okunmamış 10-03-2012, 20:56   #4
menecer
menecer nickli üyeye ait kullanıcı resmi (Avatar)
 
Rıza
Üyelik tarihi: Aug 2011
Bulunduğu yer: İstanbul
Mesajlar: 720
Alıntı:
Y-BSUNGUR nickli üyeden alıntı Mesajı göster
gaz telinin filan gelip baglandıgı gaz kelebeginin sol yanında bir mekanik yapı var bu vida gömme bir yuvanın içinde ve yıldız alyen başlı ben bir fotograf bulup yerini göstermeye çalışacagım..
sanırım aynı yerden bahsediyoruz.
tors vidalı bir vida. sıktıkça gaz vermiş gibi kelebeği açıyor?
menecer nickli üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile cevapla
Okunmamış 10-03-2012, 22:45   #5
mlh_zj
mlh_zj nickli üyeye ait kullanıcı resmi (Avatar)
 
Üye
Üyelik tarihi: Jan 2012
Bulunduğu yer: Ankara
Mesajlar: 1.354
Abi demiştim TPS'den dolayı çok yakıyorsun diye.

Rölanti ayarı yapılmasını tavsiye etmem. Yani daha dogrusu ayara gerek yoktur , ancak kelebeğin belirli bir yere kadar kapanmasını sağlayan vida ile oynamışlarsa elbette eski haline getirmek gerekir.

Rölantide stop etme , düşük rölanti devri vs.. gibi sorunlar IAC valfi ( rölanti motoru ) arızasıa işaret eder. Temizlenip yerine takılır , düzelmezse yenisiyle değiştirilir.
__________________
1993 Jeep Grand Cherokee ZJ v8 : The Stalker

Mecnun tatsaydı Grand Cherokee sevgisini , severmiydi hiç Leyla zillisini
mlh_zj nickli üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile cevapla
Okunmamış 10-03-2012, 23:05   #6
Y-BSUNGUR
Y-BSUNGUR nickli üyeye ait kullanıcı resmi (Avatar)
 
yıldırım
Üyelik tarihi: May 2011
Bulunduğu yer: eskişehir
Mesajlar: 907
Y-BSUNGUR nickli üyeye MSN üzeri mesaj gönder
melih resmen kelebek kapalı degildi ben daha öncesinde throrleyi sökmüştüm fakat çekindigim için hiçbiryerini oynamadım kelebegin açık olması dikkatimi çekti o nedenle oraya yöneldim ilk zamanlar zaten neyin ne oldugunuda bilmiyordum IAC valfinide yenilemiştim zaten şimdiki haliyle stop filan yok ses degişti daha yumşak ve ben eskiden egzoz haricinde kaputun altındanda motor sesini duyardım holdur holdur çalışırdı şimdi sadece güldür güldür egzoz sesi var araba daha rahat çalışıyor ve çekişten hiçbir kaybım yok tam tersi daha güçlü kalkış sagladım resmen koltuga yapıştırıyor
Y-BSUNGUR nickli üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile cevapla
Okunmamış 10-03-2012, 23:06   #7
Y-BSUNGUR
Y-BSUNGUR nickli üyeye ait kullanıcı resmi (Avatar)
 
yıldırım
Üyelik tarihi: May 2011
Bulunduğu yer: eskişehir
Mesajlar: 907
Y-BSUNGUR nickli üyeye MSN üzeri mesaj gönder
en önemlisi yakıt tüketimi bu çok iyi oldu şimdi bende tepe bilgisayarını zevkle izleyebiliyorum
Y-BSUNGUR nickli üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile cevapla
Okunmamış 10-03-2012, 23:06   #8
Y-BSUNGUR
Y-BSUNGUR nickli üyeye ait kullanıcı resmi (Avatar)
 
yıldırım
Üyelik tarihi: May 2011
Bulunduğu yer: eskişehir
Mesajlar: 907
Y-BSUNGUR nickli üyeye MSN üzeri mesaj gönder
Alıntı:
menecer nickli üyeden alıntı Mesajı göster
sanırım aynı yerden bahsediyoruz.
tors vidalı bir vida. sıktıkça gaz vermiş gibi kelebeği açıyor?
evet aynen dediginiz yer o kelebek kapagı açık olursa gaza basıyormuşunuz gibi işlem yapıyor
Y-BSUNGUR nickli üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile cevapla
Okunmamış 10-03-2012, 23:24   #9
Y-BSUNGUR
Y-BSUNGUR nickli üyeye ait kullanıcı resmi (Avatar)
 
yıldırım
Üyelik tarihi: May 2011
Bulunduğu yer: eskişehir
Mesajlar: 907
Y-BSUNGUR nickli üyeye MSN üzeri mesaj gönder
melih sevgili kardeşim verdigin tavsiye ve bilgiler için çok teşekkür ederim TPS işe yaradı cidden omuzumdan yük kalktı sanki rahatladım iyice kafama takılmıştı hatta lpg den vazgeçmeye bile başlamıştım ha benzin yakmışım ha lpg bir farkı yoktuki fakat şimdi degişti
Y-BSUNGUR nickli üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile cevapla
Okunmamış 11-03-2012, 01:34   #10
toretto
toretto nickli üyeye ait kullanıcı resmi (Avatar)
 
Yunus Üre
Üyelik tarihi: Apr 2010
Bulunduğu yer: İzmir
Mesajlar: 201
toretto nickli üyeye MSN üzeri mesaj gönder
Yıldırım abi senin adına çok sevindim.Bu tip ufak tefek sorunlar çok sıkıntı yapıyor.Önemli olan arızaya nokta atışı yapabilmek.Melihe teşekkür ederiz.
toretto nickli üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile cevapla
 
Cevapla

Bookmarks


Konuyu toplam 1 üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu açma yetkiniz yok
Cevap yazma yetkiniz yok
Eklenti yükleme yetkiniz yok
Mesajınızı değiştirme yetkiniz yok

BB Kodu Açık
Smilieler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı

Hızlı erişim

Benzer konular
Konu Konuyu başlatan Forum Cevaplar Son mesaj
Eksozdan kalan suyun etkisi nasıl azaltılır? vosdost 4x4 7 23-11-2011 23:35
Hava/Yakıt oranının egzoz emisyonlarına etkisi avdanc MOTOR 0 04-12-2009 14:25
Sera Etkisi avdanc GENEL KONULAR 0 12-08-2009 16:19
Mekanik Otomotiv ekt ARAÇ YEDEK PARÇA VE AKSESUAR 1 03-08-2009 15:25
Power Mekanik powermekanik ARAÇ TAMİR VE BAKIM 2 03-08-2009 15:23