Arazideyiz
 
Register
Welcome
 
Arazideyiz > OFF-ROAD YARIŞLARI > RÖPORTAJ » Arazideyiz Nihat Keskin Ropörtajı
RÖPORTAJ off-road pilot ve co-pilotlarıyla ropörtajlar,resimler

Cevapla
Okunmamış 14-07-2009, 13:57   #1
ARAZİDEYİZ
ARAZİDEYİZ nickli üyeye ait kullanıcı resmi (Avatar)
 
Yönetici
Üyelik tarihi: May 2009
Bulunduğu yer: İstanbul
Mesajlar: 1.160
Görseller: 5
Arrow Arazideyiz Nihat Keskin Ropörtajı

2007-2008 S1 Türkiye Off-Road şampiyonu Nihat Keskin ile gerçekleştirdiğimiz söyleşiyi aktarıyoruz.


Arazideyiz: Bize biraz kendinden bahseder misin?

Nihat Keskin: 1972’de Çorum’un Sundurlu ilçesinde doğdum. 8’i erkek 9 kardeşiz, 1970’den beri İstanbul Kartal Soğanlık’ta oturuyorum, 1995’te İstanbul Kayışdağı’nda teknik servis atölyemi açtım, mesleğe 84 yılında Pendik sanayide başladım. 2003 yılında İsoff’a üye oldum, 2004’ten beri yarışıyorum. Kendi yaptığım Suzuki Samurai ile mahalli ve ulusal off-road şampiyonalarında S3 sınıfında mücadele veriyorum. İlk defa Wrangler Cup 2004’te yarıştım.



Kullandığın araçlar hangileri?

İlk yarıştığım araç 4200 motor CJ5. 3inç yükseltme kiti, arka diferansiyel kilidi ve yarış standartlarına uygun teknik donanıma sahipti. Bu aracın eski sahibi Saim Tekin’di, kendisi Vitaraya geçince bu araçla ben yarıştım. Sonra Yalçın Türkeli’den Suzuki Samurai satın alıp aracı kendime göre modifiye ederek yarışlara devam ettim. Samurai’ye Vitara arka diferansiyeli ve motor, vitara arazi şanzımanı ve hidrolik direksiyon taktım.




Bunları kendi atölyende mi yaptın?

Evet.

Peki bu modifikasyonlar sırasında zorlandığın, kafana yatmayan, değiştirdiğin bir şeyler oldu mu?

Araç makaslıydı, helezona çevirdim. Daha sonra ön diferansiyelde çıkan sorunlar nedeniyle Samurai’ye CJ5’in diferansiyelini taktım.

Peki yaptığın araçları nasıl test ediyorsun?

Kayışdağında çıtır bir parkurum var, orada test ediyorum ve gerekli gördüğüm ekleme, çıkarmaları yapıyorum.

Aracını kendin yapıyorsun, servisi kendin veriyorsun, bunların sana yarışlarda kattığı avantajlar neler?

Aracı iyi tanımanın avantajını kullanıyorum, bu nedenle kontrol ve müdahaleyi daha seri şekilde yapabiliyorum.



Peki gelelim yarış öncesi hazırlıklarına…

Her şeyden önce ekipman kontrolü, gerekli evraklar, kask, boyunluk, yarışta gerekli olan donanımlar; hi-jack, strap kontrolleri yapıyorum. Yarış öncesi özel bir diyetim yok, et yemiyorum, özel bir uyku düzenim yok.

Yarışmaktan keyif aldığın zemin ve parkur tipi var mı?

Kapalı, engelli etapları (orman içi etaplar) mücadelesi yüksek olduğu için seviyorum.

Yarışmaktan zevk aldığın yarışçılar var mı?

Mehmet Becce, Erkan Birinci, Kenan Çarpışantürk’le yarışmak zevkliydi.İlk aklıma gelenler bunlar.

Hiç unutamadığın bir anın var mı?

Şile Sahilköy yarışında çok süratliydim, parkurun bir kısmı mıcırlı stabilize bir yoldu, traktör lastikleriyle yarıştığımdan virajda kontrolü kaybettim ve havada dönmeye başladık, araç havada anormal bir şekilde yön değiştirdi, kafalama düşmemiz gerekirken sağ yan taraftan çam ağacını üçe bölerek ağacın üzerine yan yattık. Basın aracı ve görevliler yardım için parkura girdiler, o sırada yarış devam ediyordu, arkadan gelen bir yarış aracı da basın aracına çarparak yarışa devam etti. Bu anımı unutamıyorum. Daha sonra devirdiğim ağacın olduğu bölgeye 3 adet çam fidanı diktim.




Yarış formatı hakkında ne düşünüyorsun?

Yarış çok hızlandı biraz yavaşlaması iyi olabilir, off-road’a uygun engelli etaplardan daha çok zevk alıyorum.

Mekanik arızadan yarış bıraktın mı?

Evet oldu. Yarış sırasında gizli bir kütüğe çarptım, direksiyon kutusu dağıldı, yedek ekipman olmadığından müdahale edemedik. Bunlar off-road ve diğer motor sporlarında olağan şeyler…

Gelelim co-pilotlara, yardımcı pilotların kimlerdi?

İlk co-pilotum kardeşim Niyazi Keskin, sonra Türkiye şampiyonasında Fikret Demirtaş, Yılmaz Özay, Saim abinin (Saim Tekin) co-pilotu Selçukhan Altınordu. Son iki sezondur Yasemin Toker ile yarışıyorum.





Ekip olarak gündelik ilişkileriniz nasıl?

Yasemin abla Orhan abinin (Orhan Toker) eşi. Daha önceden de bir dostluğumuz vardı, yarış harici zamanlarda da ailece görüşüyoruz. Biz bir aileyiz, bu dostluk olmasa yarışta da zorlanacağıma inanıyorum. Yardımcı pilotla iletişim çok önemli, kafaların uyması gerekiyor, Yasemin abla yarışlara hayatında ilk kez benimle katıldı, kendini geliştirerek iyi bir co-pilot oldu.

Off-road araçları konforsuz olmak zorunda mı?

Konfor ilk gösterge değil, ikisi bir arada olabilir, bütçeyle de alakalı, kliması var diye off-road yapamaz diye bir şey yok. Yarış araçlarında durum biraz farklı; aracın ağırlığı ve teknik müdahalenin kolay olması için bu tip donanımları söküyoruz.

Yarış haricinde off-road gezilerine katılıyor musun?

İşimin elverdiği ölçüde katılmaya çalışıyorum, yeni yerlere gitmeyi ve doğada olmayı, kamp arkadaşlığını seviyorum.




Off-road’a yeni başlayanlara ne tavsiye edersin?

Önce 4x4’ü olacak, sonra aracını iyi tanıyacak, amacına uygun modifikasyonlar yapacak, güvenliği ön planda tutacak, tecrübeli bir ekiple ufak gezi ve kamplarla başlayacak, doğayı sevmesi şart, doğaya zarar vermeyecek, tadını çıkartacak, stresini atacak.

Gelelim takla olayına, ne hissediyorsun?

Hemen her yarışta en az bir taklam var. Keyif alıyorum (gülüyor). Takla sırasında ayaklarımın üstüne düşmeyi, yarışa devam etmeyi düşünüyorum. Bu takla olayını duyan dizi ve film yapımcıları bana dublörlük teklifinde bulundular, bazılarında dublörlük yaptım.


ARAZİDEYİZ nickli üye şimdilik offline konumundadır   Alıntı ile cevapla
 
Cevapla

Bookmarks

Etiketler
nihat keskin, nihat keskin kimdir, offroad yarışı


Konuyu toplam 1 üye okuyor. (0 Kayıtlı üye ve 1 Misafir)
 
Seçenekler
Stil

Yetkileriniz
Konu açma yetkiniz yok
Cevap yazma yetkiniz yok
Eklenti yükleme yetkiniz yok
Mesajınızı değiştirme yetkiniz yok

BB Kodu Açık
Smilieler Açık
[IMG] Kodları Açık
HTML-Kodu Kapalı

Hızlı erişim

Benzer konular
Konu Konuyu başlatan Forum Cevaplar Son mesaj
Arazideyiz Facebook Grubu Açıldı ARAZİDEYİZ HABER VE DUYURU 8 04-12-2013 00:21
Arazideyiz Küçükyayla Keşif Gezisi avdanc MARMARA BÖLGESİ 78 18-11-2009 22:44
Arazideyiz Test Yayını berk ÖNERİ-ŞİKAYET 31 31-07-2009 20:13